Philosophy Cosmetics

Verenigde Staten

De wortels van Philosophy Cosmetics liggen het in 1996 door Cristina Carlino opgerichte bedrijf Bio-Medic, dat medisch georiënteerde huidverzorgingsproducten produceerde. De producten werden voornamelijk verkocht aan cosmetische chirurgen en dermatologen en waren bedoeld voor de gevoelige en beschadigde huid. Na 7 jaar besloot Cristina Carlino de reguliere cosmeticamarkt te betreden onder de merknaam Philosophy.

Daarbij kon Philosophy bouwen op de kennis die in de voorgaande 7 jaren bij Bio-Medic was vergaard en zo het gat in de markt vullen dat zich bevond tussen de medische wereld enerzijds en de detailhandel anderzijds.

Die markt wordt benaderd op een serieuze, maar ook lichtvoetige wijze: je treft overal afbeeldingen aan van jonge kinderen, op de producten zijn wijze levensspreuken afgedrukt en aan hoofdletters doet men bij Philosophy Cosmetics niet. Tegelijkertijd zijn de verpakkingen van het type 'no-nonsense' (doorgaans eenvoudig wit of doorzichtig) en wordt steeds benadrukt dat de beste cosmetica een huid is die geen make-up nodig heeft.

Dit laatste laat onverlet dat het assortiment cosmetica inmiddels behoorlijk uitgebreid is met oogschaduw, rouge, lipgloss en andere make-up artikelen.

Philosophy Cosmetics' meest bekende fan is Oprah Winfrey.

Merken index

  • Ik dit merk

We hebben (nog) geen make-up producten van Philosophy Cosmetics in ons systeem.

Philosophy Cosmetics nieuws

Wie is MakeupMyMind

MakeupMyMind is het initiatief van [xxx], een jonge vrouw met meer dan gemiddelde interesse in beauty in het algemeen en make-up in het bijzonder. De interesse werd een idee, het idee een plan en het plan resulteerde in deze website.

Dit alles doe ik niet alleen, maar samen met twee enthousiaste assistentes die mijn passie voor schoonheid en cosmetica delen.

Samen doen we ons best om jullie dagelijks te voorzien van de leukste beautyinfo.

Heel veel plezier !

[xxx]

Volg MakeupMyMind op...