Dermalogica

Verenigde Staten

Het verhaal van Dermalogica begint omstreeks 1983, wanneer de in Engeland opgeleide schoonheidsspecialiste Jane Wurwand tot haar verbazing ontdekt dat haar collega's in de Verenigde Staten veel minder grondig opgeleid zijn dan zijzelf, door hun klanten nauwelijks gerespecteerd worden en dat er geen vervolgopleidingen voor gezicht- en lichaamsbehandelingen in de VS bestaan.

Wurwand begint in het kleine stadje Marina del Rey in Californië een opleidingsinstituut onder de naam The International Dermal Institute (IDI) dat als doel heeft gediplomeerde 'skin therapists' in staat te stellen hun kennis te verbreden en zo beter de concurrentie aan te kunnen. IDI startte in niet veel meer dan een klaslokaaltje en heeft tegenwoordig meer dan 50 vestigingen, verspreid over de wereld en een meer dan uitstekende reputatie.

Toen Jane Wurwand ondervond dat er geen producten op de markt waren die goed aansloten bij de filosofie van haar opleidingsinstituut, besloot ze haar eigen lijn te ontwikkelen. Onder de naam Dermalogica ontstond in 1986 een aanbod van producten waarvan de focus lag op de gezondheid van de huid in plaats van de schoonheid ervan. Ingrediënten als parfum, lanoline, kleurstoffen en gedenatureerde alcohol werden vermeden aangezien deze vaak irritaties als verstoppingen en puistjes veroorzaken.

Daarnaast besloot Wurwand dat Dermalogica producten uitsluitend mochten worden verkocht door skin therapists die waren opgeleid op het IDI, zodat ze uitsluitend toegepast worden in combinatie met een deskundig advies en een professionele behandeling. Die no-nonsense aanpak wordt ook uitgedragen in het marketingbeleid. Dermalogica hanteert geen luxe verpakkingen, voert geen celebrities op in haar advertenties en laat zich niet meevoeren door hippe trends.

Deze strategie heeft Dermalogica geen windeieren gelegd: het is inmiddels van het klaslokaaltje in Marina del Rey uitgegroeid tot een hoofdvestiging in Los Angeles van meer dan 14 hectaren en eigen vestigingen in meer dan 50 landen. Daarbij is het bijzonder dat Dermalogica nog steeds een volledig onafhankelijk familiebedrijf is.

Merken index

  • Ik dit merk

Make-up producten van Dermalogica

Dermalogica reviews

Wie is MakeupMyMind

MakeupMyMind is het initiatief van [xxx], een jonge vrouw met meer dan gemiddelde interesse in beauty in het algemeen en make-up in het bijzonder. De interesse werd een idee, het idee een plan en het plan resulteerde in deze website.

Dit alles doe ik niet alleen, maar samen met twee enthousiaste assistentes die mijn passie voor schoonheid en cosmetica delen.

Samen doen we ons best om jullie dagelijks te voorzien van de leukste beautyinfo.

Heel veel plezier !

[xxx]

Volg MakeupMyMind op...